De chatbot in de Non Profit branche
Ook goede doelen zijn te vinden op het internet en hebben een eigen websitepagina waar zij bezoekers van informatie verschaffen. Bezoekers kunnen hier heel veel informatie vinden. Waar gaat het geld heen, wat steun je nou precies en zo nog wel meer informatie. Dit staat natuurlijk op de website aangegeven en is te vinden als je eventjes zoekt. Toch kan het zo zijn dat de klant het niet kan vinden. In dit geval kan een uitgebreide online klantenservice een mooie toevoeging zijn. Een online klantenservice kan je uitbreiden op verschillende manieren. Denk hierbij aan: live chat, flowbot, chatbot, facebook of whatsapp business.
Een flowbot in de non provit sector.
Binnen een non provit sector wordt er al veel met een klantenservice gewerkt. Bellen en e-mail staan vaak voor op. Ook mond-op-mond reclame is belangrijk. Om dit verder uit te breiden zou je kunnen kijken naar een chatbot. Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. Dit biedt de consument de mogelijkheid om binnen enkele seconden antwoord te krijgen op hun gestelde vraag. De klant krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Aan de hand van deze vraag gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden vanuit de kennisbank die is opgesteld door chatspecialisten. Op deze manier zal de klant sneller worden geholpen, wat zal leiden tot een hogere klanttevredenheid.
De toegevoegde waarde van een chatbot voor bioscopen
Een chatbot biedt voor deze sector mooie kansen, zij kunnen namelijk middels de chatbot sneller voldoen aan de vraag van de consument. Daarnaast levert de chatbot ook gemak op voor de consument. Zij kunnen namelijk op een makkelijke manier een vraag stellen, waar zij ook buiten kantooruren antwoord op krijgen. Een chatbot zal namelijk, in tegenstelling tot de reguliere klantenservice, altijd beschikbaar zijn voor hulp en vragen. Het zal ervoor zorgen dat klanttevredenheid toeneemt. Doordat zij op de juiste manier worden opgesteld, zijn zij in staat menselijk taalgebruik en de context ervan te begrijpen. Al met al biedt een chatbox voordelen voor zowel de klant als de verkoper.