Online marketing – SEO
Er zijn verschillende online marketing strategieën. In dit artikel vindt u de zoekmachine optimalisatie strategie. Deze wordt door vele online marketing bureaus gebruikt.
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Dit is het proces van het optimaliseren van uw website om een “rang” hoger in zoekmachine resultaten pagina’s, waardoor de hoeveelheid organisch (of gratis) verkeer uw website ontvangt groter wordt. De kanalen die profiteren van SEO zijn websites, blogs en infographics, maar ook bedrijven.
Er zijn een aantal manieren om SEO te benaderen om gekwalificeerd verkeer naar uw website te genereren. Deze omvatten:
- Op page SEO: Dit type SEO richt zich op alle inhoud die bestaat “op de pagina” bij het bekijken van een website. Door het onderzoeken van zoekwoorden voor het zoekvolume en intentie (of betekenis),
- Off page SEO: Dit type SEO richt zich op alle activiteiten die plaatsvindt “buiten de pagina om” om het zoeken naar uw website te optimaliseren. “Welke activiteit die niet op mijn eigen website gebeurt kan invloed hebben op mijn ranking?” Dat zou je je kunnen afvragen. Het antwoord is inkomende links, ook wel backlinks genoemd. Het aantal uitgevers dat naar u linkt en de relatieve ‘autoriteit’ van die uitgevers, zijn van invloed op hoe hoog u rangschikt op de zoekwoorden die relevant zijn voor uw website. Door te netwerken met andere uitgevers, het schrijven van gast berichten op deze websites (en het terugkoppelen naar uw website) en het genereren van externe aandacht, kunt u de backlinks verdienen die u nodig hebt om uw website op de juiste SERPs te verplaatsen.
- Technische SEO: Dit soort SEO richt zich op de backend van uw website en hoe uw pagina’s zijn gecodeerd. Beeldcompressie, gestructureerde gegevens en CSS-bestand optimalisatie zijn allemaal vormen van technische SEO die de laadsnelheid van uw website kunnen verhogen – een belangrijke ranking factor in de ogen van zoekmachines zoals Google.